عباسپور :

اینكه رئیس جمهور طوری مسائل را جلوه بدهند كه مجلس مصالح مردم را در نظر نگرفته است و آنچه به تصویب مجلس رسیده قدرت اجرایی ندارد، درست نیست.

یزدفردا "نماینده مردم تهران تصریح كرد: در آمد های دولت باید طبق قانون اساسی به خزانه واریز شود و طبق بودجه سنواتی برداشت شود.

علی عباسپور نماینده تهران در جلسه علنی روز سه شنبه با استناد به ماده 23 آئین نامه داخلی مبنی بر حفظ شان و جایگاه مجلس اظهار داشت: مردم شریف ایران مطلع هستند كه بیش از 10 ماه است كه كمیسیون ویژه لایحه هدفمند كردن یارانه را در دست بررسی داردو جلسات متعددی در این ارتباط برگزار شده است.

وی افزود :پیشنهادات بسیاری توسط نمایندگان ارائه شد كه برای بررسی آنها مجلس هفته سركشی به حوزه انتخابیه را به تاخیر انداخت و به طور دقیق آنها را بررسی كرد.

عباسپور خاطر نشان كرد:اینكه رئیس جمهور طوری مسائل را جلوه بدهند كه مجلس مصالح مردم را در نظر نگرفته است و آنچه به تصویب مجلس رسیده قدرت اجرایی ندارد، درست نیست.

نماینده تهران گفت: ما در این قانون دهك ها را حذف كردیم و طبق قانون اساسی این مسئله باید در بودجه دیده شود ونمایندگان هم با رای خود اعلام كردند كه اگر این در بودجه نیاید خلاف قانون اساسی است.

وی افزود: از دیوان محاسبات می خواهیم به اینكه عنوان می شود از صندوق ذخیره ارزی برداشت می شود رسیدگی كند چون اینكار خلاف قانون اساسی است كه دولت بگوید من می توانم از حساب ذخیره برداشت كنم پس این مورد هم مثل صندوق ذخیره شود.

عباسپور تاكید كرد: در آمد های دولت باید طبق قانون اساسی به خزانه واریز شود و طبق بودجه سنواتی برداشت شود.

وی افزود: اصل قانون اساسی است و اگر حتی دست دولت بسته می شود، اقتدارمجلس باید حفظ شود.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا